• خرید و فروش
  • رهن و اجـاره

  • اهواز

    کارشناس اقتصاد بیان کرد عملکرد مسکنی وزیر راه و شهرسازی زیر صفر است


    1396/12/18

    اراده وزارت راه برای به سرانجام نرسیدن مسکن مهر

    عملکرد آخوندی در بخش مسکن زیر صفر است

    کارشناس اقتصاد با بیان این‌که عملکرد مسکنی وزیر راه و شهرسازی زیر صفر است، گفت: مسئولان وزارت راه طی سال‌های اخیر همواره وعده اتمام مسکن مهر را برای سال بعد داده‌اند؛ این نشان می‌دهد اراده‌ای برای تکمیل و اتمام مسکن مهر وجود ندارد.

     

    افشین پروین‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با بیان این‌که وزیر راه و شهرسازی عملکرد خاصی نداشته است، اظهار کرد: از ابتدای دولت یازدهم تا امروز کار خاصی در وزارت راه و شهرسازی انجام نشده است.

    وی ادامه داد: تنها اقدامی که انجام شده صندوق پس‌انداز مسکن یکم بوده که آن‌هم عمدتاً از محل منابع مسکن مهر (وصولی تسهیلات) استفاده شده است.

    وی با اشاره به این‌که برخی طرح‌ها از جمله مسکن اجتماعی و... نیز طی سال‌های اخیر در حد شعار باقی ماند و کاری برای عملیاتی کردن آنها نشده است، تصریح کرد: اراده‌ای در وزارت راه دیده می‌شود مبنی بر این‌که طرح مسکن مهر به سرانجام نرسد.

    کارشناس اقتصاد مسکن توضیح داد: اگر می‌خواستند این طرح به اتمام برسد در همان دو سال اول دولت یازدهم می‌توانستند این کار را انجام دهند. اما مسئولان وزارت راه و شهرسازی طی سال‌های اخیر همواره وعده اتمام را برای سال بعد داده‌اند؛ این نشان می‌دهد که اراده‌ای برای تکمیل و اتمام مسکن مهر وجود ندارد.

    پروین‌پور با تأکید بر این‌که اتمام مسکن مهر کار سختی نیست و منابع آن موجود است عملکرد مسکنی وزیر راه و شهرسازی را زیر صفر ارزیابی کرد.

    به گزارش تسنیم، به‌تازگی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی از بسته شدن پرونده مسکن مهر در سال آینده خبر داده است. اظهاراتی که طی سال‌های اخیر معمولاً در اسفندماه از سوی وزیر، برخی معاونان و آقای قائم‌مقام بیان می‌شود.

    منبع: تسنیم.