• خرید و فروش
  • رهن و اجـاره

  • اهواز

    فردین یزدانی پاسخ می‌دهد:


    1397/1/18

    علت رونق مسکن چیست؟

    کلیداول به نقل از تجارت نیوز :فردین یزدانی عنوان کرد: یکی از دلایل رونق بازار مسکن در سال گذشته کاهش نرخ بهره بانک‌ها بود و به همین دلیل سرمایه‌گذاری در بانک‌ها دیگر مثل گذشته برای مشتریانی که دسترسی به منابع مالی داشتند سود نداشت.

    آنطور که مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران مسکن، گفته است در سال ۹۶ در مجموع بیش از ۲۲۱ هزار و ۴۴۱ قرارداد خرید و فروش در شهر تهران امضاء شد که نسبت به سال قبل از آن ۱۰ درصد افزایش یافته است. علت رونق بازار مسکن در سال گذشته چه بوده است؟

    فردین یزدانی، مدیر علمی طرح جامع مسکن کشور، در گفتگو با تجارت‌نیوز در خصوص رونق بازار مسکن در سال ۹۶ گفت: یکی از دلایل رونق مسکن در سال گذشته کاهش نرخ بهره بانک‌ها بود و به همین دلیل سرمایه‌گذاری در بانک‌ها دیگر مثل گذشته برای مشتریانی که دسترسی به منابع مالی داشتند سود نداشت.

    وی افزود: فروشنده در‌ انتظار افزایش و خریدار در انتظار کاهش قیمت بودند و این انتظار مانع ورود دو طرف به میدان خرید و فروش می‌شد و از طرفی به دلیل نیاز خریدار و مشتری به مسکن در نهایت هردو سوی معامله نظر خود را تعدیل کرده و بین عرضه و تقاضا تفاهم ایجاد و رشد ۱۰ درصدی در بازار مسکن اتفاق افتاد.

    یزدانی در پایان خاطر‌نشان کرد: این رونق تا امروز با شیب ملایمی حرکت کرده و با توجه به تورم و دیگر مسایل اقتصادی پیش‌بینی می‌شود همچنان این روند رونقی در سال ۹۷ نیز به آهستگی به حرکت خود ادامه دهد.

    منبع تجارت نیوز