• خرید و فروش
  • رهن و اجـاره

  • اهواز

    معرفی محله کیان آباد


    1397/2/4

    محله کیان آباد

    کیان آباد یکی از مناطق اعیان نشین و قدیمی شهر اهواز می‌باشد و همجوار با محله کیانپارس است. این محله زیبا و قدیمی دارای شش خیایان ۱۸متری و ۴۳ خیابان ۱۲ متری می‌باشد. ساکنین این منطقه عمدتاً قشر بازاری و اداری اهواز هستند..خیاباهای کیان آباد دارای دو قسمت غربی و شرقی هستند که قسمت غربی سمت محله مهرشهر و قسمت شرقی سمت خیابان وهابی هستند. ساکنین خیابانهای ابتدایی کیان آباد بیشتر قومیت دزفولی و شوشتری هستند و خیابانهای انتهایی را بیشتر قومیت عرب و بختیاری تشکیل داده‌اند. خیابان های غربی نسبت به خیابان های شرقی خلوت تر می باشند . و در مجموع خیابان های شرقی از نظر قیمتی باارزشتر از خیابان های غربی می باشند. انتهای کیان آباد زیرگذری است که منطقه را به اتوبان پدافند متصل می‌کند و پارک بزرگی در انتهای کیان آباد وجود دارد که تفرجگاه ساکنین انتهای این محله می‌باشد. کیان آباد دارای ۴ بوستان محلی نیز می‌باشد که به زیبایی این محله می‌افزاید. وجود فست فودها و کافی شاپ‌ها و رستورانهای متعدد این منطقه را به یکی از زنده‌ترین مناطق اهواز و همچنین جایی برای تفریح جوانان تبدیل کرده است.کیان آباد و کیانپارس دارای کلانتری مشترک می‌باشند (کلانتری ۱۴ کیانپارس) که در خیابان وهابی نبش ۲۴ کیان آباد واقع است.

    خیابان وهابی

    خیابان شهید وهابی بین دو محله کیان آباد و کیانپارس واقع شده است و دارای دو قسمت شمالی و جنوبی (بعد از خیابان پهلوان) است. وجود فروشگاه‌های متعدد، فست فود ها و رستوران های متعدد و همچنین میوه فروشی‌های بسیار زیاد باعث شده از تمام نقاط شهر اهواز برای خرید به این خیایان مراجعه کنند. خیابان وهابی دو قسمت دارد قسمت غربی کیان آباد و قسمت شرقی کیانپارس است. قسمت غربی (کیان آباد) دارای رونقی بیشتری است، و قسمت شرقی بیشتر کاربری مسکونی دارد.

    املاک

    به علت تمرکزبالای امکانات در محلهٔ کیان آباد و همچنین وجود سیتی سنتر خلیج فارس که بزرگترین و مجهزترین مجتمع تفریحی گردشگری و اقامتی در استان خوزستان است

     

    منبع ویکی پدیا

    خرید ملک در کیان آباد

    اجاره ملک در کیان آباد