• خرید و فروش
  • رهن و اجـاره

  • اهواز

    معرفی محله عامری اهواز


    1397/2/15

    عامری اهواز

    محله عامری با ۳۲٫۲ هکتار مساحت با پیشینه تاریخی از نظر نقش شهری به صورتی کاملا خطی در تبعیت از رودخانه کارون شکل گرفته است. خانه‌های قدیمی و نخل‌های بلند و پیر را شاید بتوان شناسنامه این محله شرق کارون دانست. این محله نام خود را از قبیله «بنی عامر» که ساکنان اصلی آن هستند اقتباس کرده‌است.
    قدیمی‌های اهواز معمولاً بیشتر در این منطقه ساکن بوده‌اند. بافت جمعیتی این محله نسبتا پیر است و ساکنان آن را خانواده هایی تشکیل می دهند که فرزندانشان ازدواج کرده و از این محله رفته اند و تداعی گر زنجیره ای از خانواده ها با ویژگی های اجتماعی، اقتصادی و ارزش های فرهنگی نسبتا شبیه به هم در یک بافت و محدوده ی مشخص شهری به نام عامری است.

    پل اول اهواز یا همان "پل سیاه" در این محله قرار دارد

    یکی از محلات قدیمی شهر اهواز است که هستهٔ اصلی شهر را تشکیل می‌داده و در منطقه اهواز قدیم قرار دارد. خانه‌های قدیمی و نخل‌های بلند و پیر نمای زیبایی به این محله شرق کارون داده. بیش‌تر جمعیت این ناحیه عرب می‌باشند و این محله نام خود را از قبیله بنی عامر که ساکنین اصلی آن هستند اقتباس کرده‌است. یکی از قدیمیترین سدهای جهان در اهواز و در این منطقه واقع است. این سد که آثاری نیز ازآن برجای مانده عرض رودخانه کارون را پیموده و در کنار پل هفتم واقع است. درزبان محلی به آن سنون گفته می‌شود. قدیمترین مسجد اهواز نیز درمحله عامری قرار دارد که به مسجد حاج احمد عامری معروف است.

    علی مهزیار اهواز - مقبره علی بن مهزیار - کلید اول

    علی ابن مهزیار اهوازی از دانشمندان و زهاد و از اصحاب امامان (از محمد تقی تا حجت بن الحسن) در ابتدای این محله دفن شده و آرامگاه وی بسیار با شکوه می‌باشد.