• خرید و فروش
  • رهن و اجـاره

  • اهواز

    بانک‌های خوزستان عملکرد ضیعفی در پرداخت تسهیلات دارند


    1397/5/17

    معاون اقتصادی استاندار خوزستان:

    بانک‌های خوزستان عملکرد ضیعفی در پرداخت تسهیلات دارند

    به گزارش کلید اول به نقل از ایرنا : معاون اقتصادی و توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان با بیان اینکه بانک ها برای جذب اعتبارات طرح های ملی جدیت داشته باشند گفت: برخی بانک ها در خوزستان عملکرد ضعیفی در پرداخت تسهیلات دارند.

    سیدعلی بحرینی مقدم روز دوشنبه در نشست شورای اشتغال خوزستان در سالن اجتماعات حوزه استاندار افزود: پست بانک و صندوق کارآفرینی امید در پرداخت تسهیلات به طرح های خوزستان عملکرد خوبی ندارند.

    وی گفت: طبق مقایسه انجام شده بانک کشاورزی در کل کشور میانگین خوبی نداشته اما در خوزستان بیشترین پرداختی را داشته است.

    بحرینی مقدم خاطر نشان کرد: این درحالیست که پست بانک و صندوق کارآفرینی امید در خوزستان برخلاف سطح کشوری کمترین پرداختی را داشته اند. 

    وی افزود: بعضی از مدیران بانک ها پرداختی کم را به کامل نبودن طرح ها و عدم تامین وثیقه نسبت می دهند درحالی که سایر استان ها با ضوابط مساوی عملکرد بهتری داشته اند.

    به گفته بحرینی مقدم خوزستان در شناسایی طرح ها به متقاضیان عملکرد خوبی داشته و 2 برابر اعتبارات طرح معرفی شده اما مساله مهم پرداخت اعتبار به آنها است.

    وی با اشاره به اینکه شعب بانک ها در پرداخت تسهیلات مشکل دارند گفت: حدود 6 ماه از برگزاری جلسات برای پرداخت تسهیلات می گذرد اما هنوز 50 درصد اولیه اعتبارات جذب نشده است.

    بحرینی مقدم خطاب به سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان افزود: بانک ها درخصوص میزان اعتبارات باید پاسخگوی سازمان صنعت باشند زیرا متقاضیان به مدیران بانکی دسترسی ندارند.

    معاون استاندار خوزستان درخصوص تفکیک شهرستان های این استان در پرداخت تسهیلات بیان کرد: اهواز، لالی، اندیکا، حمیدیه، هفتکل، دشت آزادگان، رامشیر، باوی و رامشیر کمترین پرداختی را داشته اند، در حالی که این شهرستان ها دارای بالاترین نرخ بیکاری نیز هستند.

    وی افزود: شوشتر، رامهرمز، مسجدسلیمان و دزفول عملکرد متوسط و هندیجان، ایذه، اندیمشک و باغملک عملکرد خوبی در پرداخت تسهیلات دارند.

    ** پرداخت 780 میلیارد ریال برای طرح های روستایی

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان نیز در این جلسه با بیان اینکه 2 هزار و 79 طرح روستایی به بانک ها معرفی شده گفت: اعتبار این طرح ها سه هزار و 370 میلیارد ریال است که تقریبا 2 برابر اعتبارات اختصاص یافته به خوزستان است

    سید نور محمد پور افزود: تاکنون به 305 طرح به مبلغ 780 میلیارد ریال اعتبار پرداخت شده است.

    وی گفت: بانک کشاورزی تاکنون برای 155 طرح مبلغ 525 میلیارد ریال، وصندوق کارآفرینی امید نیز با پرداخت 80 میلیارد ریال تسهیلات زمینه اشتغال 296 نفر را در خوزستان فراهم کرده است.

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: باتوجه به اینکه برای پیشبرد سریع کار 2 برابر اعتبارات طرح معرفی شده انتظار می رود بانک ها شتاب بیشتری پیدا کنند.

    ** طرح ها برای متقاضی جذابیت ندارند

    رییس اداره امور شعب بانک ملی خوزستان نیز در ادامه یکی از دلایل کاهش پرداختی توسط بانک ها را جذاب نبودن آنها برای متقاضیان بیان کرد و گفت: باید درخصوص مراجعه نکردن متقاضیان آسیب شناسی شود.

    سعید طاهری ادامه داد: تاکنون 149 طرح به بانک ملی در خوزستان معرفی شده و به 10 طرح نیز تسهیلات پرداخت شده و 101 طرح منتقل شده به بانک نیز بدون متقاضی مانده است.

    به گفته نایب رییس اتاق بازرگانی ایران میانگین پرداخت تسهیلات در بانک های کشور 85 درصد از منابع آنها است اما بانک های خوزستان تنها 49 درصد از این منابع را تسهیلات می دهند که کمترین سهم پرداخت تسهیلات را در بین بانک های کشور دارند.

    انتهای پیام /