• خرید و فروش
  • رهن و اجـاره

  • اهواز

    داوود منتظری: نقش اتحادیه املاک در تسهیل فعالیت مشاورین املاک


    1397/8/13

    خبرمسکن

    به گزارش کلیداول داوود منتظری کارشناس در حوزه املاک  در خصوص فعالیت اتحادیه املاک اظهار کرد :

    دوستانی که در اتحادیه املاک فعالیت دارند همه همکاران ما هستند متاسفانه ما همیشه دیگران را مقصر می دانیم اما همین افرادی که در حال حاضر در اتحادیه املاک نشسته اند همان منتقدین قبلی اتحادیه های قبلی هستند.همین سلسله مراتب ادامه پیدا می کند

    متاسفانه ایراد کار اینجاست که قشر جوانی که وارد اتحادیه می شوند به جای اینکه تغییری ایجاد کنند همان روال سابق با حاشیه و شاخ و برگ بیشتر را پیش میبرند. متاسفانه همان سیستم سنتی در اتحادیه پیش می رود و کار جدیدی صورت نگرفته است.یکی از وظایف اتحادیه املاک سر و سامان دادن به مسایل و مشکلات مشاورین املاک است اما هیچ کاری صورت نگرفته و کاری از پیش نمیبرند و فقط یک سری درآمد زایی ها برای خودشان ایجاد کرده اند.کافیست یک حسابرس به حسابهای اتحادیه سرکی بکشد متوجه قضایا خواهد شد.مقدار زیادی پول وارد اتحادیه می شود اما متاسفانه من نمیدانم این مبالغ کجا صرف می شوند. طبق بررسی های انجام شده حقوق ها و هزینه های جانبی آنجا یک دهم مبلغی که وارد اتحادیه می شود نیست.هیچ جلساتی در اتحادیه برای همکاران گرفته نمی شود فقط زمان رای گیری ها برای گرفتن آرا نشست هایی برگزار می شود و عملا اتحادیه هیچ کاری برای ما انجام نداده است.اگر بستری ایجاد شود که مشاورین املاک دور هم جمع شوند من به شخصه استقبال می کنم.

    یکی از مشکلات ما مشاورین املاک بحث قیمت گذاری ملک هاست نباید اجازه داد به این سادگی هر کسی هر چقدر دلش خواست روی ملکش قیمت بگذارد باید روالی ایجاد شود که هر فروشنده هزینه ای برای متخصص پرداخت کند تا ملکش قیمت گذاری شود.این مسئله خیلی اهمیت دارد بنده قبلا این مسئله را در جلسات خصوصی مطرح کرده ام اما متاسفانه کسی پیگیر نبوده است .به هر حال به عنوان ایده میتوان بررسی روی آن انجام داد.

    آیا در حوزه املاک ضعف های قانونی وجود دارد؟

    بنده معتقد هستم که قانون بد بهتر از بی قانونیست.متاسفانه بعضی مورد ها عمدتا از بی قانونی به وجود می آید.و خلا قانونی وجود دارد. بنده تخصصی در بخش حقوقی ندارم و متخصصین باید در این زمینه نظر بدهند. خیلی وقتها قانون وجود دارد اما ما از آن اطلاع نداریم بحث اطلاع رسانی قوانین هم مسئله با اهمیتی می باشد.

    و یک سری قوانین هم هستند که اصطلاحا به آنها قوانین مخفی یا متروکه گفته می شود که قانونی در دل قانون دیگری مخفی شده است که اکثرا از آنها اطلاعی نداریم.

    انتهای پیام /