• خرید و فروش
  • رهن و اجـاره

  • اهواز

    مسکن جهش قیمتی خواهد داشت؟


    1398/1/24

    به گزارش کلیداول به نقل از اقتصاد نیوز ؛ اقبال محمدیان با اشاره به وضعیت بازار مسکن در ماه های اخیر و گرانی بی سابقه رخ داده در آن، اظهار کرد: در ماه های اخیر در نتیجه نوسانات ارزی و همچنین رشد نرخ طلا و سکه بازار مسکن نیز درگیر تنش قیمتی شد.

    نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حال حاضر حباب قیمت مسکن در بالاترین سطح خود قرار گرفته امکان تنش مجدد قیمتی وجود ندارد و  در شرایط فعلی مسئولان باید من ساماندهی بازار با ارایه سازوکارهای مناسب از فرو رفتن این بخش در رکود چند ساله جلوگیری کنند.

    وی با تاکید بر اینکه اکنون نرخ گذاری های انجام گرفته در خصوص قیمت مسکن در مناطق مختلف کشور با هیچ منطقی همخوانی ندارد، افزود: دولت باید با تشکیل کارگروهی به نرخ گذاری ها در این حوزه ورود کرده تا دلالی از این بازار تهی شود.

    قیمت مسکن 

    این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه کمیسیون عمران مجلس بارها درخصوص وجود دلالی در بازار مسکن و تنش‌های قیمتی آن هشدار داده است، گفت: وزارت راه و شهرسازی در سال جدید باید با ارایه برنامه ای مشخص افزایش ساخت و ساز در کشور را تسهیل کرده و حتی با اجرای مسکن اجتماعی توازنی میان تقاضا و عرضه ایجاد کند.

    محمدیان با تاکید بر اینکه، ساماندهی بازار مسکن کار سختی نیست، افزود: هماهنگی وزارت خانه های صنعت و راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های مسئول در این زمینه مقدمه کار است.

    وی ادامه داد: دولت با ارایه وام‌های ارزان در بخش مسکن هم می‌تواند به کاهش قیمت‌ها در نتیجه رشد ساخت و سازها و جلوگیری از نیاز انباشت شده بپردازد.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تنها راهکار جلوگیری از وقوع رکود چند ساله در بازار مسکن دخالت دولت در بازار و همچنین کمک به تنظیم قیمت‌ها است.

    درباره اقبال محمدیان:

    اقبال محمدیان (زاده ۱۳۴۴ رامهرمز) سیاستمدار ایرانی است، که هم‌اکنون بعنوان نمایندهٔ رامهرمز و رامشیر در دورهٔ دهم مجلس شورای اسلامی فعالیت می‌کند. وی پیش از این در استان خوزستان، در سطوح میانی مدیریتی، مسئولیت‌هایی چون: معاون مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی و قائم‌مقام شهردار اهواز را برعهده داشت.

    وی دانش‌آموخته فوق‌دیپلم رادیولوژی از دانشگاه علوم پزشکی اهواز، کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و دکترای مدیریت استراتژیک کسب‌وکار از دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر می‌باشد. محمدیان سابقه شهرداری رامهرمز و قائم‌مقام شهرداری اهواز را در کارنامه شغلی خود دارا می‌باشد

     

    منبع اقتصاد نیوز