• خرید و فروش
  • رهن و اجـاره

  • اهواز

    رنگ مرجانی در دکوراسیون، سرزندگی و لطافت در یک نگاه!


    1398/7/21

     

    شرکت پنتون (Pantone)، در طی 20 سال اخیر با تعیین رنگ سال، تأثیر زیادی بر تولیدات و کسب و کارهایی مانند: مد و زیبایی، صنعت مبلمان و طراحی داخلی، گرافیک و صنعت بسته بندی گذاشته است. فرآیند انتخاب رنگ سال نباید ساده باشد! حتما پشت هر رنگی پیامی نهفته است که این شرکت قصد دارد آن را در جهان منتشر کند. رنگ مرجانی (coral)، یک رنگ سرزنده و لطیف است. این رنگ نماینده جزایر مرجانیست. بسیاری از موجودات دریایی این سواحل در خطر انقراض هستند. برداشت ما از پیام رنگ سال 2019، حفاظت از محیط زیست است! بیایید همراه کلید اول، بیشتر با رنگ مرجانی و کاربرد آن در دکوراسیون آشنا شویم!

    رنگ مرجانی در دکوراسیون نشیمن

    از رنگ فرابنفش دل بکنید!

    البته که رنگ سال 2018 هم جذاب است اما زمان به روز شدن فرا رسیده است! نمی توان گفت رنگ مرجانی از رنگ فرابنفش بهتر است. هر کدام از رنگ ها ماهیت خاص خودشان را دارند و فضا را به طور متفاوتی تحت تأثیر قرار می دهند. رنگ بنفش را می توان رنگی با شکوه دانست و در مقابل رنگ مرجانی بسیار ملایم تر و البته صمیمی تر است. استفاده از رنگ بنفش چالش هایی را به دنبال دارد! رنگ بنفش ظرف چند هفته چشمتان را می زند و ذهنتان را خسته می کند. برای همین متخصصین حوزه معماری داخلی، هیچ گاه استفاده از بنفش یکدست را توصیه نمی کنند. استفاده از رنگ مرجانی در دکوراسیون راحت تر است! چرا امتحانش نمی کنید؟

    ترکیب رنگ مرجانی با آبی در دکوراسیون

    ترکیب رنگ مرجانی با زرد

    ترکیب رنگ مرجانی با سایر رنگ ها در دکوراسیون

    رنگ مرجانی، رنگی گرم است و در خانواده رنگ اصلی قرمز قرار می گیرد. رنگ مرجانی از ترکیب دو رنگ نارنجی و صورتی ناشی می شود. این رنگ بسیار خوش ترکیب است. اگر به دنبال ترکیب رنگ های تیره هستید و احساس می کنید مرجانی بیش از حد روشن است، از رنگ طوسی و خاکستری روشن یا تیره استفاده کنید. اگر به دنبال یک ترکیب رنگی شاد هستید، می توانید ازترکیب مرجانی با آبی یا سبز و زرد استفاده کنید. این ترکیب های رنگی برای دکوراسیون تابستانی بسیار مناسب است. در نهایت اگر به دنبال یک ترکیب رنگی رمانتیک می گردید، مرجانی را با طیف هایی از صورتی در دکوراسیونتان ترکیب کنید. این ترکیب رنگی برای اتاق خواب بسیار دلنشین است. حالا که نقشه راهنمای استفاده از رنگ مرجانی در دستانتان است، باید چگونگی استفاده از آن را هم بدانید!

     

     
     

     

    مبل به رنگ مرجانی در دکوراسیون

    مبلمان با رنگ مرجانی در دکوراسیون

    همه می دانیم یک راه ساده برای وارد کردن رنگ جدید به منزلمان استفاده از مبلمان است. با خرید مبلمان به رنگ مرجانی یا تعویض روکوبی های مبلمان می توانید به راحتی پذیرای این رنگ باشید. این راهکار ساده و در عین حال جسورانه است! می دانید که مبلمان وسیله ای است ماندگار. شما هرسال یک دست مبلمان جدید نمی خرید چون هزینه این کار بسیار زیاد است. قبل از استفاده از این شیوه خوب فکر کنید! می توانید از مبلمان با رنگ های ترکیبی نیز استفاده کنید.

    نکته: اگر عاشق مبلمان های رنگی هستید، بهتر است از رنگ های خاکستری، طوسی و سفید برای دیوارهایتان استفاده کنید.

     

    تابلو به رنگ مرجانی در دکوراسیون نشیمن

    تابلوهای هنری با رنگ مرجانی در دکوراسیون

    یک تابلوی نقاشی یا یک تابلو عکس می تواند در دکوراسیون شگفتی بیافریند! اگر به تابلو های هنری علاقه دارید یا دوست دارید یک عکس ناب بخرید، حتما به ترکیب بندی رنگ هایش دقت کنید. رنگ غالب را پیدا کنید. در اینجا رنگ غالب و تأثیر گذار باید مرجانی باشد. این تابلو را روی دیوار اصلی نشیمن در مرکز توجه نصب کنید. می توانید از چند دکوری به رنگ مرجانی نیز استفاده کنید

     

    پرده به رنگ مرجانی در دکوراسیون اتاق خواب

     

     

    پارچه های مرجانی در دکوراسیون

    تا به حال به نقشی که منسوجات و لوازم پارچه ای در منزلتان بازی می کنند دقت کرده اید؟! پارچه ها فضای منزل را عملکردی می کنند. مانند: پرده ها که به شما اجازه کنترل نور یا حفظ حریم را می دهند. وسایل پارچه ای مانند کوسن برای شما راحتی بیش تر به ارمغان می آورند. اگر دوست دارید اتاق خوابتان را به رنگ سال درآورید، بهتر است از یک ملحفه یا چند بالش و یک روتختی مرجانی استفاده کنید. فقط پارچه های تک رنگ انتخاب نکنید! از پارچه های طرح دار نیز استفاده کنید. طرح گل های ریز و شکوفه نمایانگر بهار و طرح گل های درشت نمایانگر تابستان است.

    رنگ مرجانی در دکوراسیون سرویس بهداشتی

    رنگ مرجانی برای فضاهای کوچک

     یک از ریسک پذیرترین راهکارها برای آوردن یک رنگ جدید به دکوراسیون منزل، رنگ کردن دیوارهاست. اما اگر درست و اصولی انجام شود، شما صاحب یک دکوراسیون جذاب خواهید شد. یک راهکار برای امتحان کردن رنگ مرجانی وجود دارد! رنگ مرجانی همان طور که گفتیم گرما بخش است. این رنگ برای فضاهای کوچک خانه مانند: سرویس بهداشتی بسیار مناسب است. علاوه بر زیبایی این اجازه را به شما می دهد تا رنگ مرجانی را روی دیوار ببینید و تصمیم بگیرید که آیا دوستش دارید یا نه؟ در هر صورت در مورد نشیمن، بهتر است رنگ را در گوشه ای تست کنید تا از تنالیته ای که انتخاب کرده اید مطمعن شوید.

     

    رنگ مرجانی در اتاق کودک

    رنگ مرجانی در اتاق کودک

    رنگ مرجانی برای اتاق کودک

    وقت آن رسیده تا با کلیشه های جنسیتی در مورد رنگ اتاق کودک خداحافظی کنید! کودکان بدون هیچ پیش زمینه ای به دنیا می آیند! پس هیچ کدامشان نه رنگ صورتی را دیده اند و نه رنگ آبی. رنگ مرجانی هم برای اتاق دختر و هم برای اتاق پسر مناسب است. رنگ مرجانی را به همراه سبز و زرد یا سفید و آبی برای اتاق نوزاد به کار ببرید. این رنگ ها هم به فضا شادی می بخشد و هم قوه خلاقیت کودک را می پروراند. استفاده از تک رنگ برای اتاق کودک مناسب نیست.

    منبع:چیدانه