• خرید و فروش
  • رهن و اجـاره

  • اهواز

    دکور گوشه دیوار، با این ایده ها فضاهای خالی را پر کنید!


    1398/7/23

     

    فضای مرده یا فضای ناکارآمد در گوشه و کنار و کنج و در قناسی های هر خانه ای پیدا می شود. فضایی که نمی دانید باید چه استفاده ای از آن بکنید تا از خالی و بلا استفاده بودن، نجات یابد. گذشته از نقشه یک خانه که در آن به دلایل زیادی قناسی می تواند به وجود بیاید مثل فضای بین دو ستون یا فرو رفتگی با ابعاد نامتناسب در اتاق نشیمن، حتی یک دیوار صاف بین دو اتاق، زیر راه پله ها، کنار پنجره، پشت در اتاق یا ورودی خانه هم می تواند یک فضای مرده به حساب آید.

    در این مقاله می خواهیم به شما با معرفی چند ایده، در مورد استفاده از چنین فضاهایی کمک کنیم. ایده هایی که دارای جنبه های کاربردی، دکوراتیو و زیبایی در این فضاها هستند و خانه شما را زیباتر و کارآمدتر می کنند. با استفاده مناسب از این نقاط، محیط زندگی خود را مرتب و عاری از آشفتگی و نابسامانی خواهید کرد. شاید خود شما بتوانید بعضی از این طرح ها را اجرا کنید و بسازید، ولی بعضی دیگر نیاز به متخصص این امر و یک سازنده باتجربه دارد.

    تزیین دیوار خالی با شلف

    شلف ها! مناسب برای همه جا و همه چیز

    با طاقچه مدرن و امروزی که به آن شلف می گوییم، شروع می کنیم. همه ما با ابعاد و مدل های مختلف شلف ها آشنا هستیم. این وسیله کارآمد و در عین حال زیبا قابل نصب در نقاط مختلف خانه شماست.

    ساخت شلف پشت در

    کنج یک دیوار، که موقع باز شدن درب اتاق یا درب ورودی خانه، پشت آن پنهان می شود، محل مناسبی برای نصب شلف های کوچک شماست تا وسایل شخصی، کتاب و یا گلدان های کوچک را روی آنها قرار دهید. شکل این شلف ها بسته به سلیقه شما می تواند مثلث، مربع و یا ربع دایره باشد.

    شلف و نیمکت ورودی خانه

    در ابتدای ورودی خانه ها گاهی یک فرو رفتگی که جای مناسبی برای ساخت جا رختی، نیمکت و تعدادی شلف است، وجود دارد. اگر شما هم چنین فضایی دارید، با قرار دادن چند طبقه شلف در کنار نیمکت و حتی بالای سر آن و یا در زیر آن، می توانید تعداد زیادی فضای مفید برای کیف و کفش و لباس هایی که دائماً در حال استفاده از آنها هستید، ایجاد نمایید.

    شلف جاکفشی

    حتی اگر این فرو رفتگی عمق و عرض کمی هم داشته باشد، با این حال با تعدادی شلف کوچک و کم عمق، می توان برای وسایل کوچک جای مناسبی ایجاد کرد.

    خلق زیبایی در کنج ها یا روی دیوار های خالی یک خانه

    شاید این سؤال در ذهن برخی از شما بارها تکرار شده باشد، که با گوشه های خالی بزرگ و کوچک در قسمت های مختلف خانه و یا دیوارهایی که جای مناسبی برای قرار دادن یک کنسول یا کمد نیستند، چه کنیم؟

    ویترین گوشه خانه

    اگر کنج دیوار اتاق نشیمن شما خالی است و فضای کافی برای قرار دادم یک ویترین مجلل ندارید، می توانید از شلف هایی که به صورت پلکانی روی هم قرار گرفته اند و در مدل ها و با مواد مختلف ساخته شده اند، استفاده کنید. گاهی سادگی هم می تواند جذابیت و گیرایی فوق العاده ای داشته باشد. حتی اگر گوشه یا کنج دیوار بزرگتر باشد، می توانید ابعاد شلف ها را بزرگتر و حتی شکل آنها را با توجه به سلیقه و فضای خود تغییر دهید.

    تزیین دیوار خالی با جعبه ها

    همچنین گاهی به جای شلف های ساده می توان از جعبه در ابعاد و اندازه های مختلف استفاده نموده و سطح یک دیوار خالی و بزرگ را به یک چیدمان زیبا از آنها آراسته کرد. شاید چنین فضایی بتواند به عنوان یک کتابخانه کوچک و متفاوت برای شما قابل استفاده باشد همراه با نمایی فوق العاده که زیبایی دکوراسیون خانه شما را بیشتر خواهد کرد.

    تزیین دیوار سفید با شلف

    علاوه بر آنچه در بالا ذکر شد، روش های خلاقانه دیگری نیز برای استفاده از یک سطح دیوار می توان مطرح کرد. با استفاده از سه عنصر رنگ، نور و حجم می توانید یک تابلو زیبا و منحصر به فرد را در گوشه ای از خانه خود به نمایش بگذارید. که تنها متعلق به شما و خانه شماست.

    جاکفشی خلاقانه

    کفش های بی خانمان

    این روزها با تنوع زیاد در پوشاک، بسیاری از ما با حجم بالایی از لباس و کفش در کمدهای خود مواجه هستیم. در این بین، از جمله معضلاتی که با آن روبرو می شویم، جا کفشی است. تعداد کفش ها با مقدار فضایی که معمولا برای آنها در خانه ها اختصاص داده می شود تناسب ندارد.

    جاکفشی جدید

    با ایده هایی که در اینجا به شما نشان می دهیم، می توانید با استفاده از فضاهای مرده ای که تصور مفید بودن از آنها نمی رود محل مناسبی برای کفش های خود بسازید. به این ترتیب از بی نظمی و آشفتگی کفش ها رهایی یافته و چهره خانه خود را نیز آراسته تر و زیباتر خواهید ساخت.

    ایجاد شلف در تورفتگی دیوار

    به فضای مثبت خود بیافزایید

    گاهی به جای قرار دادن یک حجم در مقابل دیوار به عنوان کمد یا هر وسیله دکوراتیو دیگر و کم کردن فضای مثبت و آزاد یک محیط، در صورت امکان از ایجاد فرو رفتگی در دیوار و تبدیل آن به محل استفاده، می توانیم نمای متفاوتی در خانه خود ایجاد کنیم.

    منبع:چیدانه