• خرید و فروش
  • رهن و اجـاره

  • اهواز

    خبر خوش نایب رئیس مشاوران املاک درباره قیمت مسکن


    1398/7/28

    یک کارشناس بازار مسکن می‌گوید: برخی افراد در رسانه‌ها وعده کاهش ۳۵ تا ۴۰ درصدی نرخ خانه را می‌دهند در حالی که این وعده‌ها درست به نظر نمی‌رسد.

    به گزارش کلید اول به نقل از گسترش‌نیوز - یک کارشناس بازار مسکن در پاسخ به این پرسش که آیا التهابات بازار مسکن در تهران فروکش کرده است؟ گفت: با ثبات نرخ ارز شاهد فروکش شدن التهاب نرخ خانه هستیم. در حقیقت نرخ خانه در تهران به تثبیت رسیده است. آنچه که در بازار فعلی مسکن مشاهده می‌کنیم استعلام نرخ برخی مردم از مشاوران املاک است.

    منصور غیبی از توصیه دولتی‌ها در بازار مسکن خبر داد و افزود: متاسفانه در این بازه زمانی شاهد توصیه‌های مقامات مسئول دولتی به مردم هستیم. برخی افراد در رسانه‌ها وعده کاهش ۳۵ تا ۴۰ درصدی نرخ خانه را می‌دهند در حالی که این وعده‌ها درست به نظر نمی‌رسد. این وعده‌ها در حالی به مردم داده می‌شود که شاهد حضور دلالان در بازار مسکن هستیم و همین موضوع فرصت خرید خانه با نرخ مناسب را از مردم و مصرف‌کننده نهایی می‌گیرد.

    او اظهار کرد: با کاهش التهاب نرخ خانه ما نگران مصرف‌کننده واقعی هستیم. توصیه ما به مردم این است که شرایط فعلی بهترین زمان برای خرید خانه است.

    غیبی در پاسخ به این پرسش که متوسط نرخ خانه در تهران چقدر است؟ گفت: طبق آمارهای بانک مرکزی متوسط نرخ خانه در تهران بین ۱۲ تا ۱۳ میلیون تومان است. طبیعتا نرخ خانه در مناطق لوکس نسبت به این میزان به طور چشمگیری کاهش داشته است.

    منبع: تجارت نیوز