• خرید و فروش
  • رهن و اجـاره

  • اهواز

    توصیه های طلایی برای دکوراسیون پذیرایی کوچک


    1398/7/28

    به کاربردن بعضی ایده ها در دکوراسیون پذیرایی کوچک باعث می شود تا فضای موجود شما بزرگتر به چشم بیاید و کمک خواهد کرد تا فضاهایی با چیدمان فشرده و شلوغ را به فضایی زیبا و دنج تبدیل نمایید.پس در ادامه با زیباست همراه باشید.

    برای داشتن یک فضای ایده آل در دکوراسیون اتاق های کوچک ، چیدمان را به روشی انجام دهید که نور و فضا را به حداکثر می رساند و به نحوه استفاده از رنگ ، مقیاس، وزن و … توجه داشته باشید. امتحان کردن راه های جدید همیشه  می­تواند هیجان انگیز باشد. گاهی اوقات ایده های سنتی برای دکوراسیون پذیرایی کوچک منزل شما راه حل خوبی برای یک فضای کوچک نیستند. در آپارتمان های کوچک امروزی که محل پذیرایی و نشیمن در هم ادغام شده اند مجبوریم در انتخاب وسایل و چیدمان آنها به گونه ای عمل کنیم که هر دو کارکرد را بصورت همزمان در یک مکان داشته باشیم. فضای نشیمن خانه -صرفنظر از اندازه اش- باید فضای استراحت و سرگرمی شما را تامین کند. پس با این ایده ها ما به شما کمک می­کنیم تا نشیمن کوچک خانه تان بزرگتر به نظر بیاید.

    از آیینه استفاده کنید

    استفاده از آیینه در دکوراسیون

    آیینه ها کمک خواهند کرد تا فضای شما بزرگتر بنظر برسد

    طراحان معمولا از آینه برای بزرگتر نشان دادن فضا استفاده می کنند. یکی از رایج ترین ایده ها، قرار دادن یک آینه بزرگ در فضا است. برای بازتاب بیشتر نور و به وجود آوردن یک محیط عالی و دنج می توانید یک شمع جلوی آینه قرار دهید .همچنین می توانید آینه را روی دیوار روبروی پنجره قرار دهید تا انعکاس منظره بیرون وجود یک پنجره دیگر را تداعی کند.

    از رنگ های خنثی استفاده کنید

    رنگ برای دکوراسیون کوچک

    یک ترکیب رنگی سفید یا بژ کمک خواهد کرد تا فضا گسترده ­تر به نظر بیاید

    یکی از محبوب ترین ایده ها برای پذیرایی های کوچک، استفاده از رنگ های خنثی در دیوارها، کف، سقف، لوازم داخلی و مبلمان است. یک ترکیب رنگی سفید یا بژ با بازتاب بیشتر نور کمک خواهد کرد تا فضا گسترده ­تر به نظر بیاید. رنگهای خنثی پیچیدگی را کم می کنند و محیطی آرام به وجود می آورند.

    مبلمانی با ظاهر سبک و کوچک انتخاب کنید

    مبل برای دکوراسیون پذیرایی کوچک

    برای ایجاد فضایی دلباز ، مبلمانی را انتخاب کنید که دارای ظاهر سبک هستند

    لیست ایده های طراحی یک پذیرایی کوچک بدون این توصیه کامل نخواهد بود: مبلمان شما نباید برای اتاق بیش از اندازه بزرگ باشند یا اینکه بگونه ای به نظر برسند که احساس شود بر فضا غلبه دارند. یک کاناپه با دسته های باریک و تکیه گاه محکم بهتر از کاناپه ای با دسته های حجیم و تکیه گاهی با تعداد زیادی کوسن است. اگر فضا کوچک است، می توانید به جای استفاده از کاناپه یک مبل راحتی کوچک دونفره انتخاب کنید یا ۴ صندلی دور یک میز کوتاه قرار دهید. هنگام انتخاب صندلی، در نظر داشته باشید که صندلی های بدون دسته فضای کمتری نسبت به مدل های دسته دار خواهند گرفت.چنانچه آپارتمان نشین هستید و با محدودیت فضا دست و پنجه نرم می کنید راهنمای چینش دکوراسیون خانه های کوچک آپارتمانی برای شماست.

    هنگام خرید مبلمان، وزن بصری آن را نیز در نظر بگیرید. این مفهوم به میزان درک از یک شی بر اساس اندازه، رنگ و طراحی آن اشاره دارد. مبلمانی را انتخاب کنید که دارای ظاهر سبک هستند، مبلمانی که سنگین به نظر برسند فضای شما را کوچک و فشرده نشان خواهند داد. بجای رنگ های تیره، رنگهای ملایم به کار ببرید. مبلمان پایه دار انتخاب کنید و از انتخاب مبلمان حجیم بپرهیزید. میزهای شیشه ای سبک تر از میزهای چوبی به نظر می رسند زیرا شفاف هستند. هر مبلمانی که دید را مختل نمی کند باعث خواهد شد که محیط بازتر به نظر برسد.برای درک بهتر مطلبی تحت عنوان نکات مهم در خرید مبل راحتی و کاناپه را تقدیم تان می کنیم که توصیه می کنیم به هیچ عنوان از دست ندهید.

    گیاهان را به دکوراسیون پذیرایی کوچک خود بیاورید

    استفاده از گیاهان نیز مانند به کار بردن آینه، یک روش فوق العاده برای اضافه کردن عمق به یک اتاق نشیمن کوچک است. سرسبزی گیاهان موجود در اتاق، فضا را شاداب تر کرده و با ایجاد خطای دید ، نشیمن را بزرگتر از آنچه هست نشان می دهد. به ویژه وقتی گیاه در گوشه ها، کنار صندلی یا پشت مبلمان قرار بگیرد.استفاده از آثار هنری در دکوراسیون پذیرایی نیز ایده بدی نیست و می تواند به جذابیت بیشتر محیط پذیرایی شما کمک کند.

    قفسه بندی کنید

    یک قفسه بندی مناسب در دیوار می تواند همه ی نیازهای شما را تامین کند.

    به جای خریدن چند وسیله مختلف مانند کتابخانه، قفسه و کمد های کوچک، یک دیوار را به آنها اختصاص دهید. یک قفسه بندی از کف تا سقف می تواند همه ی نیازهای شما به کمد ، قفسه و حتی محل قرارگیری تلویزیون را تامین کند.

    از پرده های روشن استفاده کنید

    انتخاب پرده ای با رنگ روشن به بیشتر شدن نور دکوراسیون پذیرایی کوچک کمک می کند. بهتر است رنگ پرده را هم رنگ دیوار انتخاب کنید.

    در دکوراسیون پذیرایی کوچک از مبلمان چند منظوره استفاده کنید

    در یک نشیمن کوچک از مبلمانی استفاده کنید که کاربردهای مختلفی دارند. می توانید از مبل های راحتی بدون تکیه گاه، هم به عنوان میز و هم به عنوان فضای نشستن استفاده کنید. عسلی هایی که  داخل هم جمع می شوند و طبق نیاز می توان آنها را در فضا جابه جا کرد و یا نیمکت های کوچکی که می توانند هم میز باشند و هم صندلی، برای فضاهای کوچک بسیار مناسب هستند.برای چینش درست مبل‌ها، خواندن راهنمای گام به گام چیدن مبلمان منزل را به شما پیشنهاد می کنیم.

    دید را به سمت بالا بکشانید

    استفاده از تابلو برای دکوراسیون

    با استفاده از آثار هنری دکوراسیون پذیرایی کوچک خود را جذاب تر نمایید

    هر اتاق دو بعد افقی و عمودی دارد. اگر سقف نشیمن شما بلند است، بهترین استفاده از فضای اضافی را با تزئین آن به گونه ای انجام دهید که چشم را به سمت بالا بکشاند. استفاده از پرده های کف تا سقف یک شیوه مناسب برای رسیدن به این هدف هستند. همچنین می توانید فضای عمودی را با مجموعه ای از آثار هنری کوچک تا متوسط پر کنید. این تکنیک باعث می شود که اتاق بزرگتر از آنچه هست به نظر بیاید، زیرا چشم را فراتر از ارتفاع دید افقی که به آن محدود است، حرکت می دهد.

    یک فرش بزرگ انتخاب کنید

    استفاده ازفرش بزرگ –حتی با یک طرح جسورانه–  ترفندیست که پذیرایی شما را بزرگتر نشان می دهد. فرش های بزرگ، بر خلاف قالیچه های کوچک ، فضا را از نظر بصری تفکیک شده نشان نمی دهند.

    فاصله  از دیوار را در نظر بگیرید

    از قرار دادن مبلمان درست کنار دیوار اجتناب کنید. ایجاد فاصله بین مبلمان و دیوار پشت آن ، باعث بزرگ تر دیده شدن اتاق می شود.

    از مبلمان کم ارتفاع استفاده کنید

    مبل هایی که ارتفاع کمی دارند باعث می شوند سقف بلند تر به نظر بیاید. برای راحتی بیشتر تعدادی کوسن روی مبلتان قرار دهید.

    پنجره ها را نپوشانید

    پنجره ها دکوراسیون پذیرایی کوچک شما را بزرگتر نشان می دهند

    اگر نگران حفظ حریم خصوصی در فضای پذیرایی نیستید، روی پنجره ها را نپوشانید. با این کار یکی از عناصر چیدمان را از فضای کوچکتان حذف کرده اید و منظره بیرون را در معرض دید قرار می دهید که چشم را به سمت خارج فضا می کشد و اتاق پذیرایی شما را بزرگتر نشان می دهد.

     نور بیشتری به اتاق بیاورید

    ممکن است نور طبیعی به مقدار کافی به نشیمن شما نرسد اما نورهای مصنوعی به شما کمک می کند تا فضایتان بزرگتر به نظر برسد. استفاده از تعداد بیشتری منبع نوری، در طول روز فضا را روشن تر و گسترده تر نشان می دهد و در طول شب نیز امکان انتخاب نوع روشنایی مورد نیاز شما را فراهم می کند.بهتر است منابع نوری را انتخاب کنید که میزان نور آنها قابل تنظیم باشد. همچنین سعی کنید منابع روشنایی را از حداقل سه دسته  بین روشنایی های رومیزی، ایستاده، سقفی و یا دیواری انتخاب کنید.

    از قفسه های بدون در دکوراسیون پذیرایی کوچک استفاده کنید

    قفسه برای دکوراسبون

    استفاده از قفسه ای بدون در فضای شما را بزرگتر نشان خواهند داد

    با اینکه زندگی کردن با وسایل کمتر همیشه یک هدف عالی است، اما گاهی اوقات شما به فضای بیشتری برای نگهداری وسایل نیاز دارید.استفاده از طبقات بدون در که مثل یک جعبه به نظر نمی رسند ، از نظر بصری این احساس را به شما نمی دهند که ۲۵ تا ۵۰ سانتی متر از فضا را از دست داده اید. همچنین می توانید از کمدهای فضای پذیراییتان همزمان دو نوع استفاده را داشته باشید. یعنی می توانید از یک دراور یا قفسه به عنوان نیمکت استفاده کنید. فقط حواستان باشد که تحمل وزن کافی برای نشستن را داشته باشد.البته از آنجا که قطعا مباحث مالی هم برای اکثر افراد از اهمیت زیادی برخوردار است پس بهتر است با راهکارهای تغییر دکوراسیون ارزان نیز آشنا شوید.

    همچنین شما  می توانید با استفاده از بسته های طراحی دکوراسیون زیباسِت که بصورت کاملا اقتصادی و مقرون به صرفه برای شما در نظر گرفته شده است طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی و نشیمن خود را به ما بسپارید تا علاوه بر زندگی در خانه ای که مطابق نیاز و سلیقه شما آراسته شده است در هزینه های اجرا و خرید خود صرفه جویی نمایید و از صرف هزینه های نابجا خودداری نمایید.