شیوه های استفاده از ریسه در دکوراسیون

همواره در دکوراسیون داخلی نور و روشنایی بسیار حائز اهمیت بوده است. زیرا نورپردازی مناسب موجب می جلوه بیشتر زیبایی های منزل می شود. چراغ های ریسه ایی یکی از ابزارهای نور و روشنایی می باشد که جنبه تزئینی نیز دارد. در طی چند سال اخیر استفاده از ریسه در دکوراسیون مد شده است. امروزه چراغ های ریسه ایی در طرح ها و رنگ های مختلفی موجود هستند. این ریسه ها وسیله‌ مناسب و زیبایی برای تزئین هستند. با استفاده از ریسه می توان دکوراسیون متفاوتی را ایجاد نمود و نور را چشمگیر تر به تاریکی شب های کوتاه خانه افزود. شما می توانید برای لذت بیشتر به ریسه ها تایمر اضافه کنید و برنامه‌ خاموش روشن آن را تنظیم کنید تا ریسه به دلخواه شما روشن ، خاموش و پر نور شود. بدین ترتیب بدون نیاز به چک کردن مدام نور ریسه ها ، از آن لذت ببرید. در این مطلب با ایده های تزئین خانه با ریسه ارائه شده است.

استفاده از ریسه در دکوراسیون

ایده‌ هایی برای تزئین خانه با ریسه

1- استفاده از ریسه‌ بر روی دیوار : 

یکی از ایده های تزئین خانه با ریسه ، استفاده از آن بر روی دیوار است. دیوار های بزرگ در خانه محل مناسبی برای انواع تزئینات از تابلوی نقاشی گرفته تا تابلو فرش می باشد. اما با استفاده از ریسه نیز می توان دیوار را تزئین نمود. شما می توانید با شکل دادن به ریسه‌ ها و آویختن آن ، روح به دیوار خالی ببخشید. البته گاهی مواقع جنس متریال مصرفی در خانه نیز تزئین را کمی سخت می‌ کند. دیوار های آجری با وجود زیبایی کم ، خیلی سخت تزئین می شوند زیرا نمی توان از هر وسیله‌ ایی برای تزئین آن استفاده نمود. هم چنین سوراخ کردن و دریل‌ کاری دیوار های آجری نیز کمی سخت و دشوار است. به همین علت بهترین راه برای تزئین دیوار ها استفاده از چراغ های ریسه ایی می باشد.

استفاده از ریسه در دکوراسیون

ایده های استفاده از ریسه بر روی دیوار : 

عکس :

آویختن ریسه و آویزان کردن عکس ها از آن یکی از ایده‌های جالب و معروف برای تزئین خانه با ریسه است. بدون شک تا به حال تصاویری از این ریسه‌ های خاطره‌ انگیز در اینترنت مشاهده کرده اید. اکثر افراد در اتاق خواب خود وسایلی را حفظ می کنند که به لحاظ معنوی بسیار ارزشمند هستند و یادآور خاطرات خوش هستند. استفاده از این شیوه برای آویختن عکس‌ ها موجب افزایش جلوه عکس ها خواهد شد.

واژه : 

در صورتی که از مشاهده تابلو های نئونی شگفت زده می شوید. در صورتی که علاقمند به داشتن تابلو نئونی با واژه مورد دلخواه هستید اما به لحاظ اقتصادی توانایی خرید این نوع تابلو ها را ندارید. نگران نباشید زیرا با استفاده از یک ریسه‌ بلند و چند میخ می توانید تابلو نئونی را با واژه مورد علاقه خود بسازید. بهترین مکان برای نصب این تابلو ، دیوار های تیره است.

مجسمه : 

گاهی مواقع می توان با استفاده از ریسه‌ ها به جای واژه یک اثر تجسمی خلق کرد، به عنوان مثال می توانید کنجی از خانه را به شکل درختی نورانی نشان دهید.

حباب نورانی : 

یکی دیگر از شیوه های خلاقانه تزئین خانه با ریسه این است که ریسه‌ های کوچک نورانی را از حباب لامپ‌ های رشته‌ ایی بزرگ تر عبور دهید. بدین ترتیب یک نورپردازی کاملا متفاوت برای دیوار های حیاط و باغ و به طور کلی دکوراسیون بیرونی خانه خواهید داشت.


 


- آویختن ریسه از سقف به شکل عمودی :

شاید بعضی مواقع فضای اتاق خفه و کم ارتفاع به نظر برسد. این مشکل به 3 علت رخ می دهد:

  • زیاد بودن وسایل و مبلمان
  • بزرگ بودن وسایل و مبلمان
  • کوتاه بودن بیش از حد سقف
  • طراحی دکوراسیون فضا را حجیم نشان می دهد.

با آویختن ریسه از سقف به شکل عمودی این ارتفاع کم تا حدی جبران می‌ شود و موجب می شود سقف بلند تر به نظر برسد.

استفاده از ریسه در دکوراسیون

3- استفاده از ریسه‌ ها روی سقف : 

ممکن است فکر کنید استفاده از ریسه روی سقف تنها مختص جشن‌ ها می باشد. و در حالت عادی آویزان بودن ریسه ها از سقف اتاق خیلی جالب نباشد. اما دلایل مختلفی برای استفاده از ریسه‌ ها روی سقف وجود دارد:

  • افزودن وسیله‌ تزئینی به سقف
  • افزودن منبع نوری ملایم به فضا
  • تمرکز روی جزئیات معماری روی سقف
  • باز طراحی شبی پرستاره در سقف خانه

بنابراین علاوه بر دیوار به نصب ریسه‌ ها روی سقف نیز بیندیشید.

استفاده از ریسه در دکوراسیون

4- استفاده از ریسه‌ ها در اشیاء دکوری :

شما می توانید ریسه‌ ها را با اشیاء دکوری به ظاهر ساده و تکراری ترکیب نمایید. و آن ها را تبدیل به لوازم دکوری منحصر به فردی کنید. به عنوان مثال ، زمانی که نور ریسه‌ ها از پشت یک بوم نقاشی پوشیده شده با رنگ طلایی ، چشمک می‌ زنند ، فضایی جذاب و جدید را خلق می کنند. یا به هنگام پیچیدن به دور یک شاخه خشک ، تبدیل به شکوفه های نورانی خواهند شد. قرار گرفتن ریسه ها در گلدان یا انواع بطری‌ های شیشه‌ ایی نیز می‌ تواند توجه هر بیننده ایی را به خود جلب کند.

ایده‌ هایی برای تزئین خانه با ریسه

بنابراین در صورتی که در منزل لوازم دکوری مانند آینه ، مجسمه و …  دارید که بیش از سایر وسایل به آن علاقمند هستید و قصد دارید مرکز توجه همه قرار گیرد بهترین گزینه برای شما استفاده از ریسه است. با غرق در نور کردن وسیله دکوری جلوه آن را دو چندان کنید.

ایده‌ هایی برای تزئین خانه با ریسه

5- استفاده از ریسه‌ ها در اتاق خواب : 

شما می توانید علاوه بر نصب و افزودن ریسه ها ، از آن در اتاق خواب به آزاد ترین و خلاقانه‌ ترین شکل ممکن بهره ببرید. اتاق خواب یکی از محبوب ترین مکان ها برای استفاده از چراغ ریسه‌ ایی می باشد. چراغ های ریسه‌ ایی به فضای اتاق خواب حسی آرامش بخش و عاشقانه می بخشند. هم چنین نور نه چندان زیاد این ریسه‌ ها نیز موجب اذیت چشم نخواهد شد.

ایده‌ هایی برای تزئین خانه با ریسه

1- آسمان پر ستاره با استفاده از ریسه :

یکی از ایده های عالی برای تزئین اتاق خواب بازسازی آسمان پر ستاره با استفاده از ریسه می باشد. این ایده خلاقانه موجب ایجاد فضایی زیبا و نورانی خواهد شد. البته بایستی بدانید که این ایده محدودیت سنی ندارد و حتی برای دکوراسیون اتاق زوج‌ های جوان نیز قابل اجرا می باشد.

2- تاج تخت نورانی : 

شما می توانید با استفاده از چراغ های ریسه ایی تاج تخت خواب خود را نورانی کنید. و با استفاده از یک صفحه نیمه‌ شفاف و نصب ریسه‌ ها پشت آن ، در طول شی نوری ملایم و همیشگی داشته باشید. هم چنین عبور دادن ریسه‌ ها از زیر تخت خواب (البته با رعایت نکات ایمنی) شما را در تاریکی شب روی ستاره‌ ها قرار خواهد داد و هنگام تردد در شب نیز مشکلی در تاریکی اتاق نخواهید داشت.

3- استفاده از ریسه هایی با سیم ضخیم سیاه بر روی دیوار سفید :

معمولا هنگامی که سخن از ریسه ها می شود ، لامپ‌ های کوچک در ذهن فردی تداعی می‌ شود ، اما لزومی ندارد این لامپ ها کوچک باشند یا حتما سفید رنگ باشند. شما می توانید آزادانه از هر ریسه ایی برای اتاق خواب استفاده کنید. یکی دیگر از ایده های تزئین منزل با ریسه استفاده از آن ها با سیم ضخیم سیاه بر روی دیوار سفید می باشد که تضاد رنگ سیاه سیم ریسه ها با دیوار سفید جلوه خاصی در فضا ایجاد می کند.

ایده‌ هایی برای تزئین خانه با ریسه