• خرید و فروش
  • رهن و اجـاره

  • اهواز

    پیشنهادات یک نماینده برای ساماندهی بازار مسکن


    1398/8/4

    یک عضو کمیسیون عمران مجلس یکی از راهکارهای ساماندهی بازار مسکن را وسیع شدن حوزه اخذ مالیات بر سود سرمایه دانست و گفت: از طریق اخذ مالیات بر سرمایه در بخش مسکن، بازارهای مختلف که نقدینگی سرگردان به سوی آنها جذب شده، ساماندهی می‌شوند.

    به گزارش کلید اول و به نقل از گسترش نیوز - محمد دامادی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم به التهابات چند ماه اخیر در بازار مسکن اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل ایجاد التهاب در بازار مسکن، عمل نکردن به قوانین موجود است، طبق برنامه ششم توسعه، دولت باید ۹ هزار واحد مسکونی ایجاد کند که این امر تاکنون عملیاتی نشده است.

    maskan1.jpg

     

    وی با بیان اینکه دولت و مجلس باید از طریق طرح‌های کوتاه‌مدت و بلند‌مدت، بازار عرضه و تقاضای مسکن را مدیریت کنند، اظهارکرد: معتقدم، دولت می‌بایست برای کاهش التهابات بازار مسکن، خودرو و طلا و سایر بازار‌ها، لایحه مالیات بر سود سرمایه را به مجلس ارائه دهد.

     عضو کمیسیون عمران مجلس، یکی از راهکارهای ساماندهی بازار مسکن را وسیع شدن حوزه اخذ مالیات بر سود سرمایه دانست و تصریح کرد: حوزه اخذ مالیات بر سود سرمایه باید وسیع‌تر شود، می‌بایست سامانه‌هایی در بازارهای مختلف ایجاد و به سامانه‌ای که سازمان امور مالیاتی ایجاد کرده، متصل شوند تا از فرارهای مالیاتی، به‌خصوص در حوزه مسکن نیز جلوگیری شود.

     دامادی اضافه کرد: از طریق اخذ مالیات بر سرمایه در بخش مسکن، بازارهای مختلف که نقدینگی سرگردان به سوی آنها جذب شده، ساماندهی می‌شوند؛ مالیات بر سود سرمایه در بسیاری از کشور‌های توسعه‌یافته اخذ می‌شود که باید زیرساخت‌های آن در کشور ما نیز فراهم شود.

     وی در پایان با بیان اینکه فرارهای مالیاتی در بخش مسکن موجب افسارگسیختگی در نرخ مسکن و به‌خصوص اجاره‌بها شده است که باید چاره‌ای برای آن اندیشیده شود، خاطرنشان کرد: معتقدم ضروری است تا بانک اطلاعاتی و سامانه‌هایی در حوزه مسکن، طلا، خودرو، ارز و سایر حوزه‌های سرمایه‌گذاری ایجاد شود تا از این طریق بتوان از سود سرمایه‌ها، مالیات دریافت کرد، این روش باعت تعدیل قیمت‌ها نیز می‌شود.

    منبع: تسنیم