• خرید و فروش
  • رهن و اجـاره

  • اهواز

    ثبات قیمت مسکن در ماههای آتی قطعی است


    1398/8/5

    سود نجومی وام طرح ملی مسکن/ ۱۶۰ میلیون تومان سود برای وام ۱۰۰ میلیونی

    قلی خسروی گفت: قطعا بعد از ماه محرم و صفر میزان معاملات مسکن رونق خواهد گرفت اما آنچه که می توان در خصوص آینده بازار مسکن پیش بینی کرد این است که ثبات قیمت مسکن در ماههای آتی قطعی است.

    به گزارش کلید اول، مصطفی قلی خسروی در پاسخ به این سئوال که آیا بازار مسکن نشانه هایی از رونق معاملات بعد از ایام ماه محرم و صفر را دارد؟ گفت:قطعا بعد از ماه محرم و صفر میزان معاملات مسکن با حضور متقاضیان بیشتری به بازار برای خرید رونق خواهد گرفت اما آنچه که می توان در خصوص آینده بازار مسکن پیش بینی کرد این است که ثبات قیمت مسکن در ماههای آتی قطعی است.

     

    خسروی با بیان اینکه همواره بازار مسکن بدین شکل بوده که در ماههای محرم و صفر متقاضیان کمتری برای خرید و فروش مسکن اقدام می کنند، افزود:به نظر می رسد که با ورود متقاضیان مسکن به بازار تا حدودی معاملات مسکن رونق بگیرد اما این رونق به منزله رشد و هر گونه تغییر و تحول قیمتی نخواهد بود.

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک در پاسخ به این سئوال که متاسفانه قدرت خرید مسکن به حدی نیست که متقاضیان مسکن به راحتی وارد بازار شوند و اتفاقا تسهیلات نیز به اندازه ای نیست که خرید و فروش به راحتی صورت بگیرد اظهار داشت:کاهش قدرت خرید مربوط به امسال و سال گذشته نیست بلکه موضوعی است که سالها در بازار مسکن وجود داشته و موضوع تازه ای نیست اما به هر حال دولت ها باید علاوه بر اعطای تسهیلات به متقاضیان قیمت مصالح ساختمانی را که تولید داخل است را کنترل کند تا قیمت تمام شده هر سال رو به افزایش نباشد.

    وی تاکید کرد:عقب ماندن قدرت خرید متقاضیان به دلیل جهش های قیمت مسکن است که هر چند سال یک بار رخ می دهد و به محض اینکه متقاضیان قدرت خرید خود را با بازار مسکن هماهنگ می کنند به یک باره با یک جهش قیمتی از میزان قدرت خرید آنها کاسته می شود.

    خسروی تصریح کرد:متقاضیان مسکن به خوبی باید بدانند که اگر به خرید مسکن نیاز دارند اقدام به خرید کنند.

    خرید و فروش مسکن در مهر ماه در تهران نسبت به شهریور ماه 17 درصد رشد داشته است.در مهر ماه 4029 قرارداد خرید و فروش مسکن در تهران به ثبت رسیده که نسبت به شهریور حدود 17 درصد و نسبت ماه مشابه سال قبل 67 درصد کاهش نشان می دهد.